Chroma Keying -2- تفريغ الخلفية( الكروما )




كيف أصلح التفريغ السيئ ؟!
How to Fix Bad Green Screen
Footage ?

قد يكفي في بعض الحالات البسيطة التصحيح من
التفريغ السيئ بالتعديل في قيمة المتغيرات في
البرنامج المستخدم .
In some cases you can fix bad keying by
adjusting the variables of the effect in the
software such as ( matte generation, spill/color
correction ).

for example :


كيف أتجنب الأخطاء في عمل الكروما ؟!
How to avoid this problem?

الأسس المؤدية لتفريغ كروما ممتاز
Good Chroma Key foundation




1- أستخدم الخلفية المناسبة واللون المناسب :
أستخدم خلفية من خامة غير عاكسة وذا لون متوازن وتأكد من خلوها من التعرجات ، كذلك اختيار اللون المناسب للمشهد ، فمثلا اللون الأزرق مناسب للمشاهد الليلية ولكن الخلفية الزرقاء تتطلب إضاءة أكثر ، في حين الخلفية الخضراء تتطلب إضاءة أقل ولكن قد ينعكس اللون على الأجسام خاصة الأطراف كالشعر الأصفر بالتالي تراها تستخدم للمشاهد النهارية أكثر .
2- أترك مسافة بين الموضوع والخلفية :
ترك مسافة 6 أقدام بين الموضوع/الأشخاص والخلفية للتقليل من الظلال على الخلفية والحيول دون انعكاس اللون الأخضر على الاجسام
3- صور بأعلى معدل (WAR) .
4- قم بإضاءة الخلفية بشكل منفصل ومتساوي :

قم بإضاءة الخلفية والموضوع بأضاءة منفصلة ، وأجعل إضاءة الخلفية بطريقة صحيحة متساوية عليها كلها لتجنب الاختلاف في تكون درجات مختلفة من اللون بالتالي عند تطبيق التقنية لا تحذف الخلفية بالكامل
5- صور بسرعة غالق (شتر) عالي لتجنب الضبابية:

أن التصوير بسرعة شتر عالي يقلل من الضبابية ويمكنك من تطبيق مفتاح كروما نظيف
6- أختر البرنامج المناسب لتفريغ أسهل وأسرع
:
أغلب البرامج الآن تقوم بعمل ممتاز في تطبيق التقنية ، فاختر البرنامج المناسب والتأثير المناسب لتفريغ ( مفتاح كروما ) أسهل وأسرع

1-Start with the right green (or blue) :
Use a non-reflective green screen material and look for colors such as “chroma key green” and “digi green.” These colors are toned to be ideal for use with green screens. Alternatively, blue screens can also be used, especially for replicating night scenes.
2-Separate your subject from the background:
Keep your subject at least six feet away from the green screen. This helps minimize spill and unwanted shadows appearing on the green screen background.
3-RAW is King:
Film with the highest bit-rate/least compressed codec you can. 10-bit color will be superior to 8-bit. ProRes 442 and 444 are always great options and RAW is even better if you have that ability.
4-Expose the background properly:
Light your foreground and your backdrop separately. It is also important to light your green screen backdrop evenly. Proper lighting exposure helps to avoid excess green lighting spill.
5-Eliminate motion blur:

Filming with a faster shutter speed reduces motion blur and helps provide a cleaner key. You can always add secondary motion blur back in during post-production.
6-Let the software do the work:

Utilize chroma keying specific software, to get the best key quickly.